6 lutego 2015

Kopytka z dynią.

Dyniowe kopytka chodziły  mi po głowie od dawna i prawdę mówiąc przygotowałam je już jakiś czas temu. Natłok obowiązków, brak komputera i  całe zamieszanie sprawiły, że blog poszedł trochę w odstawkę. Obiecuje poprawę i zapraszam Was do wypróbowania tego na prawdę prostego  przepisu  na pyszne kopytka. 
Ja swoje podałam z masłem czosnkowym ale świetne są z masłem z szałwią :)

Na blogu  znajdziecie także przepis na tradycyjne kopytka oraz kopytka z koperkiem



Składniki :

* 500 g ziemniaków,
* 500 g dyni,
*1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej,
* 1 jajko,
* 200 g mąki ziemniaczanej,
* 400 g  mąki pszennej + do podsypania,




Przygotowanie :

Dynie i ziemniaki obierz,umyj i pokrój na kawałki.
Przełóż do  garnka, dodaj łyżeczkę soli, zalej wodą i gotuj około 30 minut ( do czasu aż dynia i ziemniaki będą miękkie ).
Odcedź i  odparuj, odstaw do ostygnięcia.
Ubij dynie i ziemniaki na gładkie puree.
Przełóż na blat dodaj jajko, gałkę muszkatołową, mąkę ziemniaczaną i większość mąki pszennej.
Zagnieć ciasto podsypując mąką do czasu aż przestanie się kleić.
Dziel ciasto na części  wielkości pięści, formuj wałek i  krój na skośne kawałki.
Gotowe kopytka układaj  na blacie posypanym mąką.
W dużym garnku zagotuj wodę z łyżką soli i oliwy. Wrzucaj  kopytka partiami i gotuj przez 3-4 minuty od wypłynięcia.
Wyłów sitkiem i  przełóż do zimnej  wody na kilka sekund, odcedź i  ułóż na talerzu.

Jeżeli nie jesz kopytek od razu przełóż je na tace i ostudź.
Możesz je też zamrozić warto przedtem dodać łyżkę oliwy aby się nie skleiły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!