31 stycznia 2015

Sałatka z soczewicy z krewetkami.

Wygląda na to, że dawno mnie nie było...

Dziś mam dla Was przepis na smaczną sałatkę ( idalną na obiad lub kolację ) z zieloną soczewicą i krewetkami. 

Na przygotowanie potrzebujesz zaledwie kilkanaście minut a sałatka jest  sycąca i  pyszna! 





Składniki :

* 60 g soczewicy ( u mnie zielona ),
*100 g  cukinii,
* garść pomidorków koktajlowych, przekrojonych na połówki,
* 1 ząbek czosnku, przeciśnięty przez praskę,
* 2 łyżki soku z cytryny,
* 1 łyżka oliwy,
* 10 krewetek królewskich,
* sól, pieprz,
* 2 łyżki posiekanej natki lub kolendry,




Przygotowanie :

Krewetki oczyść, umyj i osusz, zamarynuj w oliwie i czosnku, odstaw na 20-30  minut.
Soczewice ugotuj wg  zaleceń producenta ( moja gotowała się 25 min), odcedź.
Cukinie zetrzyj na tarce o dużych oczkach, przypraw szczyptą soli, odstaw na chwilę a następnie odciśnij  nadmiar  wody.
Gdy soczewica będzie gotowa podsmaż krewetki na gorącej  patelni przez 3-4 minuty.
W miscie zmieszaj ugotowaną soczewicę, krewetki, posiekną natkie pietruszki  bądź kolędrę, pomidorki, Przypraw solą i  pieprzem, podawaj.

1 komentarz:

  1. Kocham krewetki, w tej sałatce wyglądają bardzo apetycznie :)
    też niedawno robiłam ale mam ochotkę na więcej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!