6 października 2018

Owsianka z kurkumą i miodem.


Kurkuma jest od dawna stosowana w medycynie Chińskiej ze względu nas woje właściwości detoksykacyjne, przeciwzapalne i przeciwrakowe. 
Warto używać jej w kuchni nie tylko do curry czy pieczonych ziemniaków ale także do owsianki.
Być może 
w pierwszej chwili to trochę zaskakujące połączenie, ale

zaufajcie mi, fantastycznie komponuje się z owocami. 

Wypróbujcie koniecznie przepis na owsiankę z kurkumą i miodem, która da Wam moc aby przeżyć nawet najgorszy  poniedziałek ! ;)  




Składniki :                                                                      ( 1 porcja ) 

* 5 łyżek płatków owsianych, 
* 200 ml mleka, 
* szczypta soli, 
* 1/2 łyżeczki kurkumy, 
* szczypta soli ( opcjonalnie ), 
* łyżeczka miodu,
* ulubione dodatki,  u mnie banan i maliny,

Przygotowanie : 

W garnuszku  zagotuj mleko ze szczyptą soli, dodaj płatki owsiane oraz kurkumę.

Gotuj na wolnym ogniu około 5 minut, do  uzyskania ulubionej  konsystencji.
Nie zapomnij o mieszaniu. 


Podawaj  gorącą z miodem i ulubionymi dodatkami. 

6 komentarzy:

  1. Niebanalne połączenie :) A smak taki niespotykany

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłem owsianki w takiej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiałem spróbować tego połączenia! Naprawdę polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię dodawać kurkumę do jedzenia, ale w owsiance jeszcze jej nigdy nie jadłam. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurkuma ma niesamowite właściwości, więc na pewno spróbuję tej owsiankę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie często kurkuma gości w różnych daniach. Przepis na owsiankę bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!