16 października 2011

Barszcz ukraiński.

Od jakiegoś czasu  chodził za mną barszcz ukraiński...Postanowiłam, że kupię buraki i  ugotuje! Problem polegał na tym, że nie miałam pojęcia jak się do  tego  zabrać... Zadzwoniłam więc do  mojej mamy ( która nawiasem mówiąc gotuje przepyszny  barszcz ukraiński ),  dopytałam o  przepis i  zabrałam sie do  gotowania...
Efekt  wyszedł pyszny ( nie tak jak  mamy, ale pyszny) !!


Składniki:


* żeberko lub korpus z kurczaka,
* 1 kg buraków,
* 2- 3 marchewki,
* 5 ziemniaków,
* 2 pietruszki,
* seler,
* 200 - 300  fasolki szparagowej  zielonej ( można użyć z puszki ),
* liść laurowy, ziele angielskie, pieprz w ziarenkach,
* kostka rosołowa ( ja użyłam warzywnej),
* majeranek,
* 3 łyżki śmietany,




Przygotowanie :


Mięsko  gotujemy wraz z przyprawami ( zielem angielskim, liściem laurowym, pieprzem i  kostką rosołową). W między  czasie obieramy  buraczki, które dzielimy  na dwie części - pierwszą ciachamy  w kostkę, drugą ścieramy  na tarce. Obieramy  ziemniaki i  kroimy  w kosteczkę. Marchewki, pietruszki i  seler obieramy  i  ścieramy na grubej  tarce. Do  wywaru  dodajemy  ziemniaki i  buraki pokrojone w kostkę, gotujemy  około 20  minut. Następnie dodajemy  warzywa starte na tarce. Jeżeli  używamy  świeżej  fasolki, trzeba poodcinać jej końce o  pokroić na kawałki długości 2 - 3 cm i  dodać razem z warzywami, jeżeli  fasolka jest  ugotowana wcześniej należy  dodać ją pod koniec. Gotujemy  wszystko  do  czasu gdy  ziemniaki  i  buraki  będą miękkie. Pod koniec dodajemy  sporą ilość majeranku i  śmietanę. :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!