3 stycznia 2013

Schab w sosie chrzanowym.

Schab w sosie chanowym... Danie, które kojarzy mi się z moją podstawówką .. Jeden z ulubionych szkolnych obiadów, do tego ziemniaki, jajko ugotowane na twardo i  fasolka szparagowa - połączenie idealne.
Przepis jest bardzo prosty ;) 



Składniki : 

* 6 kotletów  schabowy, 

* sól, pieprz, 
* 1/2 szklanki  maki, 
* 2 łyżki oliwy,
* 1 kostka rosołową ( ja użyłam warzywnej), 
* 150 g  chrzanu ze słoiczka, 
* 1 liść laurowy, 
* 1 ziele angielskie, 
* 1 łyżka śmietany, 
* 1 łyżka mąki do zagęszczenia sosu ( niekoniecznie ), 



Przygotowanie : 


Kotlety delikatnie rozbij tak  aby  nadal  pozostały grube. 

Posól, popieprz, obtocz w mące i podsmaż na oliwie na rumiany  kolor z obu  stron.
Przełóż mięso do garnka, zalej wodą tak aby zakryła mięso, dodaj  
kostkę rosołową, liść laurowy i ziele angielskie oraz połowę chrzanu.
Gotuj na małym ogniu pod przykryciem około 1 godziny, co jakiś czas sprawdzając czy woda nie wyparowała, w razie potrzeby  dolej  wody.  
Gdy  mięso będzie miękkie dodaj  resztę chrzanu i zagotuj, dodaj śmietanę.

* Jeżeli  sos będzie zbyt  rzadki dodaj  łyżkę m
ąki rozmieszanej w wodzie i ponownie zagotuj sos. 






5 komentarzy:

  1. Pyszności! Uwielbiam chrzan, więc myślę, iż mogłoby mi posmakować:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mięso w sosie chrzanowym smakuje rewelacyjnie. Fajny, prosty przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis na schab :) Przyda sie troche odmiany -schab w sosie chrzanowym to fajna propozycja ;-)

    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze robiłam wołowinę w sosie chrzanowym, a nie schab, ale w sumie czemu by raz nie spróbować czegoś zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam ten schab! Pyszny jest ! Dziękuję za przepis
    :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!