17 lutego 2012

Gulasz z indyka.


Składniki :


* 600g mięsa z indyka,
* 1 marchewka,
* 1 cebula,
* 1 czerwona cebula,
* 1 marchewka,
* 2 papryki ( ja użyłam czerwonej i  żółtej), 
* ząbek czosnku,
* bulion ( ja zrobiłam z warzywnej  kostki rosołowej),
* szczypta ziół prowansalskich,
* szczypta czosnku granulowanego,
* szczypta pieprzu ziołowego,
* sól i pieprz,
* odrobina mąki, 
* 2 łyżki  śmietany 18 % , 
* 2 łyżki  natki  pietruszki,


Przygotowanie :


Mięso indycze kroimy  na kawałki wielkość 1x1 cm. Solimy, pieprzymy i  podsmażamy  na rumiany kolor. Przełożyć do  rondla i  zalać bulionem, tak aby  zakrył mięso. Cebulę kroimy  na pół i  w plasterki, podsmażamy   z przeciśniętym przez praskę czosnkiem i dodajemy  do mięsa. Marchewkę obieramy  i  kroimy  w niewielkie kawałki dodajemy  do  sosu. Dusimy, aż mięso będzie miękkie (około 1h ). Paprykę czyścimy  z nasion a następnie kroimy w paseczki. Dodajemy do  mięsa i dusimy  do  czasu  aż papryka będzie miękka. Przyprawiamy  do  smaku. Sos zagęszczamy  mąką, dodajemy  śmietankę i  natkę. 



1 komentarz:

  1. Ten gulasz smakuje wyśmienicie, robiłem kilka razy i z pewnością będę wracać to tego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!