27 grudnia 2012

Sałatka śledziowa.

Szukając w internecie świątecznych  inspiracji  natrafiłam na ten przepis. Sałatka od razu przypadła mi  do  gustu  i  postanowiłam przyrządzić ją na wigilijną kolacje. 
Muszę przyznać, że się nie zawiodłam, jest pyszna i chrupiąca, pestki dyni idealnie tu pasują, następnym jednak razem zmniejszę o połowę ilość miodu. 

*Zmieniłam troszkę proporcje i sposób krojenia warzyw. 


Składniki : 

* 250 g filetów śledziowych  w oleju ( około 4 sztuk), 
* 2 łodygi  selera naciowego, 
* 1 bulwa kopru  włoskiego (mała), 
* 1 jabłko ( małe), 
* 2 łyżki  soku  z cytryny, 
* 4 łyżki  uprażonych  pestek  dyni, 
* 1/2 łyżeczki  nasion kopru  włoskiego, 
* 3 łyżki  oliwy  z oliwek, 
* 1 łyżka octu  jabłkowego, 
* 1 łyżka miodu, 
* sól i pieprz, 

Przygotowanie :

Filety wyjąć z oleju, opłukać i  osuszyć ręcznikiem papierowym. Pokroić na skośne kawałki około 1cm grubości.
Selera naciowego i koper włoski  pokroić w drobne kawałeczki, jabłko  obrać i  zetrzeć na tarce o  dużych  oczkach. 

Seler, koper i  jabłko przełożyć do  miski, dodać pestki  z dyni, drobno posiekany  szczypiorek, doprawić solą i  pieprzem.
Oliwę wymieszać z octem jabłkowym, miodem i  sokiem z cytryny, dodać do  sałatki i dobrze wymieszać. 


* Jeżeli  na kolacji  nie zjecie wszystkiego  sałatkę można spakować do  słoika i  odstawić na śniadanie :) 






Przepis dodaje do  akcji Śledziowe szaleństo  a także Wigilia 2012


1 komentarz:

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!