23 grudnia 2012

Tradycyjna sałatka jarzynowa.




W końcu mam chwilkę aby podzielić się z Wami jakimś przepisem. Świąteczne gotowanie idzie u mnie pełna parą, poza tym mam wiele innych drobnych rzeczy do zrobienia.
Oto przepis na tradycyjną sałatkę jarzynową... Jest to jedna z moich ulubionych a robię ją tylko na święta (czemu ?? ). Sałatka jest taka jaką je się w moim rodzinnym domu, wiem że czasem dodaje się do niej ugotowane ziemniaki bądź kukurydzę, dla mnie jest to jednak zbędne. Taka jest najlepsza ! 


Składniki : (porcja na dużą miskę)

* 8 marchewek, 
* 3 pietruszki, 
* 1/3 selera, 
* 3 jabłka, 
* 5 jajek, 
* 7 ogórków kiszonych, 
* 1 puszka groszku konserwowego, 
* musztarda, 
* majonez, 
* sól, pieprz

Przygotowanie : 

Marchewkę, pietruszkę, selera obrać i ugotować w osolonej wodzie, odstawić do wystygnięcia ( ja zostawiam na noc). 
Jajka ugotować na twardo, wystudzić, obrać i drobno pokroić. 

Warzywa pokroić w drobna kostkę i przełożyć do dużej miski.
Ogórki kiszone obrać i posiekać na małe kawałeczki.

Jabłka obrać ze skórek, wykroić gniazda nasienne i pokroić w drobna kostkę.

Wszystko razem dobrze wymieszać, dodać odsączony groszek konserwowy, posolić i popieprzyć do smaku. 
Dodać około jednej czubatej łyżki stołowej musztardy i majonez ( ciężko powiedzieć ile ), dobrze wymieszać.

Udekorować natką pietruszki. 


Przepis dodaje do  akcji  Wigilia 2012 .


3 komentarze:

  1. bardzo lubie taką sałatkę ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym roku będę robić tą sałatkę, ponieważ daaaawno jej nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też zagości taka sałatka. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!