1 grudnia 2012

Zupa szczawiowa z ziemniakami.


Bardzo lubię kwaśne zupy... Dziś przepis na jedną z moich  ulubionych -  szczawiową. Zupa ta kojarzy mi się z letnim smakiem dzieciństwa. Niestety nie jest polecana dla osób z problemami nerek i reumatyzmem ze względu na szczawian potasu, który  łączy się z wapniem w nieprzyswajalny szczawian wapnia. 

Niektórzy ziemniaki gotują osobno, ale ja  nie uważam tego za konieczne. 


Składniki :                                                     ( 4 porcje )


* 500- 600  ml  wody, 

* skrzydło/ nóżka z kury, 
* liść laurowy, 
* ziele angielskie, 
* 3 ziarenka pieprzu, 
* 3 marchewki, 
* 1 mała pietruszka, 
* mały kawałek pora, 
* kostka rosołowa ( ja użyłam warzywnej domowej roboty), 
* 3 duże ziemniaki, 
* 1 słoik szczawiu (wielkości dżemu), 
* 2 łyżki śmietany, 
* sól, pieprz, 
* 4 jajka, 

Przygotowanie :


Kurczaka umyj i zalej zimną wodą.
Warzywa obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach a pora pokrój w cienkie plasterki, dodaj do wody. 
Dorzuć przyprawy, gotuj na wolnym ogniu przez 20 minut. 
W między czasie obierz ziemniaki i pokrój je w kostkę, dorzuć do zupy. 
Gotuj do czasu aż ziemniaki będą miękkie, dodaj szczaw i  gotuj około 10 minut.
Dodaj śmietanę rozmieszaną w kilku łyżkach zupy.
Zupę dopraw do smaku solą i pieprzem. 

Podawaj z jajkiem ugotowanym na twardo.
Smacznego !






* Jeżeli  uda Wam się zebrać lub kupić świeży szczaw do  zupy potrzeba go 200- 300 g. Szczaw taki  należy  umyć, posiekać drobno i  podsmażyć na 2 łyżkach  masła około 10 minut. 


* Ważne jest  aby  warzywa były  ugotowane przed dodaniem szczawiu, gdyż zawarte w nim kwasy  zatrzymają proces gotowania i jarzyny  mogą pozostać twarde. 


9 komentarzy:

  1. smacznie,smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. wlasnie gotuje..jestem bardzo ciekawa na ten moment moment dziecinstwa

    OdpowiedzUsuń
  4. ja to dodaje do zupy surowe jajko i gotuje jest o wiele smaczniejsza niż z jajem osobno gotowanym

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale jak surowe ?
    Wbijasz tak po prostu ? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. surowe jajko rozklocone z niewielka iloscia wody wlewac na lekko gotujaca sie zupe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od kiedy zrobiłam ją pierwszy raz tak teraz robię co sobota właśnie z tego przepisu 😃 najlepszą szczawiowa jaką jadłam 😁 Rodzina także bardzo zadowolona 😍

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!