24 grudnia 2012

Wigilijna kapusta.

Postna kapusta nie musi być nudna!!! Wersji  jest  wiele i  każda inna... Ja proponuje Wam kapustkę na którą przepis dostałam kiedyś od mojej koleżanki. Wiedziałam, że zagości na moim stole a to  za sprawą żurawiny...

Wigilijna kapustka z żurawiną ! 


Składniki :                                                                     ( na 4-6 porcji)

* 0,5 kg kiszonej  kapusty  z marchewką,
* 200 g  grzybów ( ja użyłam pieczarek), 
* 3 łyżki  masła, 
* 5 łyżek oliwy  z oliwek, 
* 1/2 łyżeczki  kminku, 
* 1 średniej  wielkości  cebula, 
* 2 ząbki  czosnku, 
* 1 łyżka natki pietruszki,
* 1/2 łyżki  mąki, 
* 1/2 szklanki  białego  wina, 
* 1/2 szklanki  suszonej  żurawiny, 
* sól, pieprz

Przygotowanie : 

Kapustę przepłukać wodą i trochę pokroić aby się nie ciągnęła.
W dużym ganku rozgrzać 2 łyżki  masła i  3 łyżki  oliwy, dodać posiekaną drobniutko  cebulę i  kminek, zeszklić.
Do  cebuli  dodać wino i  kapustę, przyprawić solą i pieprzem, gotować na małym ogniu  przez około 45 minut często  mieszając. Jeżeli  kapusta zacznie przywierać dodać odrobinę wina.
W między  czasie przygotować grzyby.
Grzyby umyć, oczyścić i pokroić na kawałki (wielkość zależna od upodobań).
Na patelni rozgrzać 2 łyżki  oliwy, dodać posiekany drobniutko czosnek, zrumienić.
Dodać pokrojone grzyby, szczyptę soli i pieprzu, dusić na wolnym ogniu przez kilka minut.

Dodać 2-3 łyżki  wody i  pół łyżki  mąki, dobrze wymieszać podsmażyć jeszcze chwilkę.
Do miękkiej  już kapusty  dodać pół szklanki  żurawiny, pogotować kilka minut, następnie dołożyć gotowe grzyby  i  natkę pietruszki, wymieszać.

Gotowe !







Przepis dodaje do  akcji Wigilia 2012 .


5 komentarzy:

  1. Prezentuje się apetycznie. Muszę kiedyś sprawdzić, jak smakuje kapusta z dodatkiem żurawiny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rowniez zrobilam w tym roku z zurawina (przepis z Kwestii smaku) i musze przyznac, ze jest dosc slodkawa, ale i bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam świąteczną kapustę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. a jakie masz być wino wytrawne i jakiej marki?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!