20 marca 2014

Muffiny bananowo- kokosowe z białą czekoladą. / Banana and coconut muffins with white chocolate.

Talentu do pieczenia to ja nie mam :P Wyjątkiem są proste ciasta i oczywiście muffinki ( które uwielbiam ).
Dziś mam dla Was pyszny przepis na bananowo- kokosowe babeczki z kawałkami  białej  czekolady :)

Mniam mniam. 


I  don't have talent to baking :P The exceptions are simple cakes and muffins of course (which I love). 
Today I have for you a delicious recipe for banana-coconut muffins with chunks of white chocolate :) 

Yum yum.



Składniki : 

* 200 g  mąki, 

* 1 łyżeczka sody oczyszczonej, 
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
* szczypta soli,
* 1 łyżeczka cynamonu, 
* 1 jajko, 
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 
* 75 g  masła, roztopione, 
* 100 g drobnego cukru, 
* 3 dojrzałe banany, 
* 50 g wiórków kokosowych, plus odrobina do  posypania, 
* 100 g  białej czekolady, pokruszonej w małe kawałki, 

Ingredients:

* 200 g flour,
* 1 tsp baking soda,
* 1 tsp baking powder,
* pinch of salt,
* 1 tsp cinnamon,
* 1 egg,
* 1 tsp vanilla extract,
* 75 g butter, melted,
* 100 g caster sugar,
* 3 ripe bananas,
* 50 g desiccated coconut, plus a bit for sprinkling,
* 100 g white chocolate, chopped into small pieces,



Przygotowanie : 

Mąkę, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia, sól i cynamon przesiej do miski.
W drugiej ( większej ) misce zmieszaj jajko, ekstrakt waniliowy, masło i  cukier.
Zmieszaj zawartość obu  misek.
Rozgnieć banany i  dodaj do ciasta razem z wiórkami kokosowymi i białą czekoladą.
Mieszamy.

Blaszkę do pieczenia muffinek wyłóż papilotkami lub wysmaruj masłem i  wysyp mąką ( możesz też użyć silikonowych foremek ).
Napełniaj ciastem do 3/4 wysokości i posyp wierzch wiórkami kokosowymi.
Wstaw do  nagrzanego do 180 stopni piekarnika ( na środkową półkę ) i piecz około 20  minut - do  czasu  aż będą złociste i wbity patyczek będzie suchy. 


Preparation: 

Mix sieved flour, baking soda, baking powder, salt and cinnamon in a bowl. 
In the second (larger) bowl, mix the egg, vanilla extract, butter and sugar. 
Mix the contents of both bowls. 
Mush bananas and add to the mass with the grated coconut and white chocolate. 
Mix. 

Baking tray or muffin cups muffin teaches smear the butter and pour flour (you can also use silicone molds). 
Full them into 3/4 height and sprinkle top with coconut. 
Put into preheated to 180 degree oven (on the middle shelf) and bake for about 20 minutes - until golden brown and stuck a stick is dry.



3 komentarze:

  1. To ja się wpraszam na kawę ;) I jeszcze poproszę to ciasto kokosowe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muffinki bananowe to jedne z moich ulubionych :) Zawsze wilgotne, słodkie i aromatyczne :) Ja ostatnio robiłam takie z dodatkiem masła orzechowego, ale z czekoladą też już kiedyś wypróbowałam i bardzo nam smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda ! Są pyszne :)

    Ja lubię też te z masłem orzechowym i snicersem :)

    Sylwia jak tylko będziesz w Southampton zapraszam ! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i komentarze :)

Follow Us

Cook'd it!